Área
Imagem e Marca de Países,
Marketing de Lugares,
Indicações Geográficas,
Comportamento do Consumidor,
Pesquisa de Marketing, Planejamento e Estratégia em Marketing, Neuromarketing.
Informações adicionais
- Titulação: Professor Titular
- Currículo: Lattes
- Telefone: +55 (16) 3315-4970
- E-Mail: jgiraldi@usp.br
Artigos em Periódicos
How does a Brand Reputation-Driven Construct Impact on Country Brand Equity? A Cross-National Study of Brazil and China
JOURNAL OF INTERNATIONAL CONSUMER MARKETING. vol. , p. 1-20, 2019
MARIUTTI, F. G.; GIRALDI, J. M. E.
Development of sectoral brands with emphasis on structure and processes
BUSINESS PROCESS MANAGEMENT JOURNAL. vol. , p. BPMJ-09-2017-0254-, 2019
GIRALDI, J. M. E.; PADUA, S. I. D.; MIYAMARU, L.; LOURENCAO, M. T. A.
Reciprocal effect of tourist destinations on the strength of national tourism brands
TOURISM MANAGEMENT (1982). vol. 61, p. 443-450, 2017
SANTOS, G. E. O.; GIRALDI, J. M. E.
Evaluation of the impact of Brazil's sustainability on the behavioral intentions of stakeholders toward the country
EVALUATION AND PROGRAM PLANNING. vol. 54, p. 135-143, 2016
GIRALDI, J. M. E.
Personal values and the 'country-of-origin effect': the moderating role of consumers' demographics
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES (PRINT). vol. 33, p. 309-315, 2009
IKEDA, Ana Akemi; GIRALDI, J. M. E.
Atualizado em 23/10/2019